آموزش اولیه صافکاری ماشین برای مبتدیان

آموزش اولیه صافکاری ماشین برای مبتدیان

آموزش اولیه صافکاری ماشین به دو روش سنتی و مدرن انجام می‌شود و هر یک بر نوع خاصی از مشکلات خودرو پاسخ می‌دهد. به طور مثال، صافکاری پی دی آر روش جدیدی است که صافکار با استفاده از ابزار خاص اقدام به رفع مشکلات خودرو می‌کند. در این روش، صافکار باید به نحوه اجرای کار تسلط کاملی داشته باشد. زیرا اگر فشار بیش از حد به خودرو وارد شود، ممکن است باعث آسیب دیدن بدنه خودرو شود. این مسئله بسیار مهم است و تمامی کسانی که می‌خواهند در این مسیر موفق شوند، باید آن را مد نظر قرار دهند و کار خود را با آموزش اولیه صافکاری خودرو آغاز کنند.

صفر تا صد آموزش صافکاری ماشین برای مبتدیان

صافکاری چگونه انجام می‌شود؟

تصور کنید که در حال رانندگی در خیابان هستید و سپس، تصمیم می‌گیرید که خودروی خود را پارک کنید و به جلسه کاری بروید. در زمان پارک کردن، با توجه به این موضوع که عجله زیادی دارید، ناگهان خودرو شما با درخت برخورد می‌کند و در نتیجه، فرورفتگی‌هایی در خودرو دیده می‌شود و همین امر زیبایی خودرو را تحت تاثیر قرار می‌دهد. برای اینکار باید به سراغ یک تعمیرکار حرفه‌ای بروید و از او بخواهید با تجربه‌ای که دارد و آموزش‌هایی که دیده است، برای رفع این مشکلات در خودرو اقدام کند. صافکاری به دو صورت سنتی و پی دی آر انجام می‌شود و هر یک دارای مزایای خاصی هستند و برای شرایط متفاوتی اجرا می‌شوند. در نتیجه، توجه به آموزش صافکاری خودرو برای کسانی که در این حیطه مشغول به فعالیت هستند، اهمیت زیادی دارد.

آموزش صافکاری خودرو به طور سنتی

آموزش صافکاری خودرو به طور سنتی

زمانی که صحبت از آموزش اولیه صافکاری ماشین می‌شود، باید به این سوال پاسخ دهیم که صافکاری سنتی خودرو چیست؟! صافکاری سنتی خودرو فرایند حذف خط و خش روی بدنه خودرو در زمانی است رنگ بدنه نیز آسیب دیده است و باید یک متخصص روی آن کار کند تا بتواند مشکلات خودرو را از بین ببرد. روش انجام صافکاری به روش سنتی به صورت زیر است:

  • آماده سازی خودرو: ابتدا خودرو باید تمیز شود تا تمامی بخش‌هایی از خودرو که آسیب دیده‌اند و دچار فرورفتگی شده‌اند، مشخص شده‌اند. همچنین، این کار مشخص می‌کند که رنگ کدام بخش از خودرو آسیب دیده است و از بین رفته است.
  • علامت‌گذاری خطوط و رنگ رفتگی‌ها: پس از آنکه مشکلات خودرو مشخص شد، در صورتی که فرورفتگی‌ها در خودرو پراکنده هستند، صافکار باید آنها را مشخص کند تا به صورت دقیق به هر یک بپردازد و مشکلاتش را رفع کند.
  • استفاده از ابزار برای رفع فرورفتگی‌ها: در زمان صافکاری با توجه به شدت مشکلاتی که در بدنه خودرو وجود دارد، از ابزارهای متعددی استفاده می‌شود.
  • تقویت بدنه با استفاده از خم‌زنی: در صورت نیاز، برای اصلاح خطوط یا برطرف کردن عیوب خودرو از خم‌زنی و قالب‌زنی نیز استفاده می‌شود.
  • رنگ و پولیش: در نهایت، پس از انجام مراحل لازم صافکاری، سطح بدنه خودرو برای رنگ کردن و پولیش آماده می‌شود.
تفاوت صافکاری سنتی و پی دی ار در آموزش اولیه صافکاری خودرو

تفاوت صافکاری سنتی و پی دی ار در آموزش اولیه صافکاری خودرو

در ادامه پرداختن به موضوع آموزش صافکاری ماشین، باید به معرفی نوع جدیدی از صافکاری بپردازیم. صافکاری پی دی آر به روشی گفته می‌شود که طی آن صافکار از ابزار ویژه برای رفع فرورفتگی‌ها و آسیب‌های بدنه استفاده می‌کند. اما چیزی که در این روش اهمیت دارد این است که در این روش، رنگ بدنه خودرو نباید آسیب دیده باشد. به همین دلیل، صافکاری پی دی آر برای خودروهایی مناسب است که میزان آسیب سطحی است و به صورت عمقی به لایه‌های رنگی بدنه خودرو آسیبی وارد کرده نکرده است.

آموزش اولیه صافکاری ماشین

در کنار این مسئله و در آموزش اولیه صافکاری ماشین، باید به صافکاری سنتی بپردازیم. در صافکاری سنتی بدنه خودرو به صورت کامل مورد بررسی قرار می‌گیرد و تمامی مشکلات آن، حتی زمانی که رنگ خودرو آسیب دیده است و از بین رفته است، برطرف می‌شود. به همین دلیل، یک متخصص ابتدا باید میزان آسیب به بدنه خودرو را مشخص کند و سپس، بهترین روش را برای رفع مشکلات بدنه خودرو به کار ببرد.

 چه ابزار هایی در صافکاری استفاده می‌شوند؟

 چه ابزار هایی در صافکاری استفاده می‌شوند؟

یکی از مهمترین مواردی که در آموزش اولیه صافکاری خودرو به آن پرداخته می‌شود، ابزاری است که در طول صافکاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. شناسایی این ابزار برای کسانی که می‌خواهند در این حیطه فعالیت کنند بسیار مهم است و سبب می‌شود که افراد بتوانند به خوبی مشکلات خودرو را تشخیص دهند و سپس، برای رفع آنها اقدام نمایند. بهتر است بدانید ابزارهای مورد استفاده برای صافکاری متنوع هستند و هر یک ممکن است در موارد دیگر تعمیری خودرو نیز به کار برده شوند. ابزاهاری مورد استفاده در صافکاری به شرح زیر هستند:

  • شاسی کش
  • سمباده
  • مشتی
  • پولیش
  • چکش

بهترین ابزارهای صافکاری را از ما بپرسید.

ابزار های آموزش صافکاری خودرو

آموزش صافکاری ماشین شامل دو روش صافکاری است که به صورت PDR و سنتی اجرا می‌شود. در روش سنتی در صورتی که ماشین دچار فرورفتگی و تغییر رنگ شده باشد، تعمیرکار کارهای لازم را انجام می‌دهد، اما در روش پی دی آر تنها زمانی که ماشین دچار فرورفتگی شده است و تغییر رنگ به وجود نیامده است، تعمیرکار این روش را به کار می‌برد. برای اینکه بتوانید در این مسیر حرفه‌ای شوید باید در کنار یک تعمیرکار با تجربه آموزش ببینید.

با کارشناسان ما در ارتباط باشید
Blank Form (#3)
ارتباط با کارشناسان ما