سرامیک بدنه خودرو

سرامیک بدنه خودرو چگونه انجام می‌شود؟

سرامیک بدنه خودرو نوعی پوشش نانو است که بر روی بدنه خودرو کشیده می‌شود و قابلیت ترکیب شدن با رنگ خودرو را دارد. این ترکیب منجر به ایجاد لایه هیدروفوبیک بر روی سطح بیرونی رنگ بدنه خودرو می‌شود و دارای خاصیت آب گریزی است. در ادامه با صافکاری تهران همراه باشید. این مسئله سبب می‌شود که خودرو در برابر خط و خش مقاوم شود و دیگر عوامل محیطی به آن آسیب نمی‌رسانند و رنگ خودرو همیشه زیبا و درخشان خواهد بود. پس در ترمیم رنگ خودرو تاثیر بالایی دارد. یکی از مزیت‌های اجرای سرامیک بدنه خودرو این است که بدنه خودرو به سرعت تمیز می‌شود و آلودگی را در خود نگه نمی‌دارد.

سرامیک بدنه خودرو چگونه انجام می شود؟

مراحل صفر تا صد سرامیک خودرو

برای اینکه بتوانیم پاسخ درستی به سوال سرامیک بدنه خودرو چگونه انجام می شود؟ بدهیم، باید به مراحل صفر تا صد سرامیک خودرو اشاره کنیم. برای اینکار، تعمیرکار ابتدا ساختار بدنه خودرو را بررسی می‌کند و هر گونه فرورفتگی را که در آن وجود دارد، رفع می‌کند. پس از آن، تعمیرکار سرامیک را آماده می‌کند تا برای اعمال بر روی بدنه خودرو آماده شود. بهتر است بدانید که این روش نیاز به تخصص زیاد دارد. در غیر اینصورت، ممکن است باعث برآمدگی‌های ناگواری در سطح بدنه خودرو شود. بجای نقاشی رنگ خودرو می‌توانیم سرامیک کردن را جایگزین آن کنیم.

پوشش سرامیکی خودرو

پوشش سرامیکی خودرو (Car Ceramic Coating)

پوشش سرامیکی خودرو، نوعی پوشش پیشرفته با فناوری نانو است که به منظور محافظت از بدنه خودرو و حفظ زیبایی و سلامت آن به کار می‌رود. این پوشش شفاف و نامرئی، لایه‌ای نازک اما بسیار مقاوم را بر روی رنگ خودرو ایجاد می‌کند که مزایای متعددی را به همراه دارد.

مزایای پوشش سرامیکی خودرو

  • محافظت در برابر عوامل مخرب: پوشش سرامیک ماشین، بدنه خودرو را در برابر خط و خش، نور خورشید، باران اسیدی، مواد شیمیایی، فضولات پرندگان و سایر آلاینده‌ها محافظت می‌کند.
  • خاصیت آبگریزی و ضد لک: این پوشش با ایجاد زاویه تماس بالا، باعث می‌شود قطرات آب به راحتی از روی سطح عبور کرده و لکه‌های آب و باران به حداقل برسد. همچنین از چسبیدن ذرات آلودگی، گرد و غبار و فضولات پرندگان به سطح رنگ جلوگیری می‌کند و تمیز کردن خودرو را آسان‌تر می‌کند.
  • درخشندگی و زیبایی: پوشش سرامیک ماشین، ظاهری براق و درخشان به خودرو می‌بخشد و عمق رنگ را افزایش می‌دهد.
  • مقاومت بالا: این پوشش در برابر شستشو با شوینده‌های قوی و اشعه UV خورشید مقاوم بوده و طول عمر بالایی دارد.
سرامیک خودرو پلیمری

سرامیک خودرو پلیمری

زمانی که سوال سرامیک بدنه خودرو چگونه انجام می شود؟ مطرح می‌شود، باید به یکی از روش‌های پرطرفدار به نام سرامیک خودرو پلیمری بپردازیم. پوشش سرامیک خودرو پلیمری برای محافظت از رنگ خودرو در برابر خطوط، خراش‌ها، اشعه‌های UV و عوامل خارجی دیگر به کار می‌رود. قبل از اعمال این پوشش، بدنه خودرو باید کاملا تمیز شود تا سطح بدنه خودرو آمادگی لازم را برای دریافت این رنگ داشته باشد. برای دریافت اطلاع تاثیر سرامیک بدنه خودرو در مقاومت اشعه UV مقالات دیگر را بخوانید. این کار باید توسط کارشناسان صورت گیرد. ویژگی‌های سرامیک پلیمری به شرح زیر هستند:

  • مقاومت در برابر خراش‌ها: پوشش سرامیک پلیمری دارای مقاومت بالا در برابر خراش‌ها است و می‌تواند از رنگ خودرو  در برابر خطوط و خراش‌های سطحی محافظت کند.
  • مقاومت در برابر اشعه UV: این نوع پوشش می‌تواند مانع از آسیب اشعه‌های مخرب یو وی به رنگ خودرو شود.
  • ماندگاری طولانی: با توجه به خصوصیت‌های محافظتی که این پوشش دارد، ماندگاری طولانی دارد و می‌تواند رنگ آن را حفظ کند.
سرامیک خودرو سیلیکاتی

سرامیک خودرو سیلیکاتی

در ادامه پرداختن به سوال سرامیک بدنه خودرو چگونه انجام می شود؟ باید به روش دیگری به نام سرامیک خودرو سیلیکاتی پردازیم. سرامیک خودرو سیلیکاتی نوعی پوشش سرامیکی است که از ترکیبات سیلیکات به عنوان مواد اصلی خود استفاده می‌کند. همچنین سرامیک خودرو سیلیکاتی باعث احیا رنگ خودرو نیز می‌شوند. این نوع پوشش سرامیکی معمولا دائمی است، که بر روی بدنه خودرو اعمال می‌شود ویژگی‌های سرامیک خودرو سیلیکاتی به شرح زیر هستند:

  • مقاومت بالا
  • ایجاد براقیت و جلوه زیاد بر روی بدنه خودرو 
  • محافظت طولانی مدت از بدنه خودرو 
  • محافظت از خودرو در برابر اشعه‌های یوی 
  • نگهداری آسان
 تفاوت سرامیک و پوشش سرامیکی بدنه خودرو پلیمر و سیلیکاتی

تفاوت سرامیک و پوشش سرامیکی بدنه خودرو پلیمر و سیلیکاتی

اکنون که در روند پاسخ به سوال سرامیک بدنه خودرو چگونه انجام می شود؟ به معرفی دو نوع از رنگ‌های پرطرفدار پرداختیم، باید به معرفی تفاوت سرامیک بدنه خودرو پلیمر و سیلیکاتی پبردازیم. تفاوت‌های اصلی بین سرامیک بدنه خودرو پلیمر و سیلیکاتی به شما کمک می‌کند بهترین گزینه را انتخاب کنید.

ویژگی‌های سرامیک بدنه خودرو پلیمر

  • ترکیب مواد: سرامیک بدنه خودرو پلیمری از پلیمرها و ترکیبات شیمیایی به عنوان مواد اصلی خود استفاده می‌کند.
  • ویژگی‌ها: سرامیک بدنه خودرو پلیمری به صورت پوششی انعطاف‌پذیر با زیبایی زیادی بر روی بدنه خودرو اعمال شود. این نوع سرامیک معمولا دارای مقاومت مناسبی در برابر خراش‌ها و خطوط سطحی است.

ویژگی‌های سرامیک بدنه خودرو سیلیکاتی

  • ترکیب مواد: سرامیک بدنه خودرو سیلیکاتی از ترکیبات سیلیکات به عنوان مواد اصلی خود استفاده می‌کند.
  •  ویژگی‌ها: سرامیک بدنه خودرو سیلیکاتی دارای مقاومت بسیار بالا در برابر خراش‌ها و خطوط سطحی است.

با توجه به این تفاوت‌ها، انتخاب بین سرامیک بدنه خودرو پلیمر و سیلیکاتی باید با توجه به نیازها و ترجیحات شخصی انجام ‌شود. 

سرامیک خودرو چه معایبی دارد؟

سرامیک خودرو چه معایبی دارد؟

برای اینکه بتوانیم به سوال سرامیک بدنه خودرو چگونه انجام می شود؟ پاسخ دهیم، باید به معایب سرامیک خودرو بپردازیم. استفاده از سرامیک برای حفاظت از بدنه خودرو بسیار موثر و مفید است، اما باید توجه داشت که این روش معایبی نیز دارد. برخی از معایب سرامیک خودرو عبارتند از:

  • هزینه‌های بالا: اعمال پوشش سرامیکی به دلیل استفاده از مواد گرانقیمت و نیاز به مهارت‌های خاص و تخصصی، هزینه‌های بالایی را برای صاحبان خودرو در پی دارد.
  •  نیاز به مراقبت و نگهداری دقیق: برای حفظ و تمیزی پوشش سرامیکی بر روی بدنه خودرو، نیاز به نگهداری دقیق، شستشو و استفاده از محصولات مراقبتی خاص است.
  • خطا در نصب: اگر پوشش سرامیکی به درستی نصب نشود، ممکن است نتواند به طور کامل عملکرد مطلوب خود را نشان دهد و ممکن است بدنه خودرو دچار مشکلات زیادی شود. حتما به یک تعمیرگاه خوب و تخصصی جهت نصب آن مراجعه بفرمایید.
 آموزش کلی سرامیک کردن بنده ماشین

 آموزش کلی سرامیک کردن بنده ماشین

همانطور که متوجه شده‌اید سرامیک خودرو روشی است که بر روی بدنه خودرو اجرا می‌شود و آن را در برابر عوامل محیطی مانند اشعه یووی، خط خوردگی و آسیب‌های دیگر مقاوم می‌سازد. استفاده از این روش نیاز به تخصص بسیار زیادی دارد و کسانی که این کار را انجام می‌دهند باید از قبل آموزش‌های لازم را در این زمینه دیده باشند. این روش هزینه بردار است و افرادی که این کار را انجام می‌دهند باید بودجه لازم را برای اینکار کنار بگذارند. برای دریافت اطلاع از بهترین سرامیک کوتینگ Best Ceramic Coatings به این صفحه پیشنهادی ما مراجعه بفرمایید.

با کارشناسان ما در ارتباط باشید
Blank Form (#3)
ارتباط با کارشناسان ما