بهترین زمان تعویض روغن موتور خودرو

بهترین زمان تعویض روغن موتور خودرو

بهترین و مناسب ترین زمان برای تعویض روغن موتور خودرو به میزان کیلومتر طی شده و مدت زمانی که روغن در کارتر موتور باقی می ‌ماند، بستگی دارد. صافکاری تهران در ادامه سوال های ذهن شمارا پاسخ خواهد داد. پس از گذشت دوره زمانی طولانی و تغییراتی که به دلیل عملکرد موتور در روغن ایجاد می‌شود، باید روغن تعویض شود. البته، شرایط خاصی مانند ترافیک شهری زیاد، توقف‌ های مکرر، استارت زدن‌ های مکرر در آب‌ و هوای سرد و یا رانندگی در محیط‌ های گرد و غباری می ‌تواند باعث شود که زمان مشخص برای تعویض فیلتر روغن و روغن موتور زودتر فرا رسد. البته، بسته به نوع خودرو، با توجه به حساسیت موتور و مشخصات فنی روغن، این زمان ممکن است کمی کمتر یا بیشتر باشد. برای دانستن از نحوه نگهداری خودرو با مقالات دیگر ما همراه باشد.

چه برند روغن موتور مناسب تر است؟

چه برند روغن موتور مناسب تر است؟

در مورد استفاده از برند روغن موتور برای خودرو، نکته مهم این است که روغن موتور باید بتواند نیاز های موتور خودرو را برآورده کند و با موتور خودرو سازگار باشد. بنابراین، شرکت سازنده یا یک برند خاص چندان مهم نیست. اما در مورد ترکیب روغن موتور، حتماً باید مطمئن شوید که خواص این دو روغن موتور با یکدیگر مطابقت دارند. در غیر این صورت، ممکن است به موتور خودرو آسیب جدی وارد شود. وجود روغن مناسب و کافی در موتور خودرو با چسبندگی مناسب در آب‌ و هوای گرم و سرد، می ‌تواند باعث افزایش عمر موتور شود. اگرچه امروزه روغن‌ های موتور با قابلیت حفظ تا 40 هزار کیلومتر در بازار موجود است، اما در این مورد خاص، باید توجه داشته باشید که برخی از موتور های خودرو قادر به هماهنگی با این نوع روغن ‌های موتور نیستند.

کی روغن موتور خودرو را تعویض کنیم؟

کی روغن موتور خودرو را تعویض کنیم؟

بنابراین، بهتر است در ابتدای کارکرد خودرو، روغن موتور بین 3500 تا 4500 کیلومتر(3000 مایل) تعویض شود. جز این در هر 5000 کیلومتر، بهتر است فیلتر روغن موتور را تعویض کنید. برای اطلاع از شرایط بهینه کارکرد موتور خودرو با روغن موتور مناسب، بهتر است اطلاعات فنی را از سازنده خودرو دریافت کنید، که مراجعه به نمایندگی‌ های مجاز و یا دفترچه راهنما می ‌تواند در این مورد به شما کمک کند. البته، در این مورد، مغازه ها یا متخصص هایی که سرویس تعویض روغن را انجام می‌ دهند، نیز از اطلاعات نسبتاً مناسبی برخوردار هستند. تعویض روغن در افزایش شتاب خودرو نیز تاثیر بسزایی دارد.

چرا روغن موتور ماشین را با یک زمانبندی مناسب تعویض می‌کنیم؟

چرا روغن موتور ماشین را با یک زمانبندی مناسب تعویض می‌کنیم؟

اگر فرض می‌ کنید که عمر روغن موتور تنها به میزان کیلومتر هایی که خودرو طی کرده است، مرتبط است، این فرض اشتباه است. یا اینکه ممکن است برای شما سوال پیش آمده باشد که چرا روغن موتور ماشین را باید با یک زمانبندی مناسب تعویض میکنیم؟ ممکن است پس از تعویض روغن موتور، خودرو را در پارکینگ قرار دهید و برای مدت چند ماه حتی یک بار هم استارت نزنید. در چنین شرایطی، نباید عمر روغن را بر اساس کیلومتر های طی شده محاسبه کنید.

 زمانبندی تعویض روغن موتور خودرو

 زمانبندی تعویض روغن موتور خودرو

در این موقع، بهتر است با استفاده از مقیاس زمانی، زمان مناسب برای تعویض روغن موتور را تعیین کنید. اما زمان مناسب برای تعویض روغن موتور چه زمانی است؟ مانند باوری که در تعویض روغن موتور بر اساس کیلومتر های طی شده وجود دارد، برای تعویض روغن موتور با توجه به زمان، نظرات متفاوتی وجود دارد. برخی معتقدند که بهترین زمان برای تعویض روغن موتور، بازه ‌های زمانی 3 ماهه است، در حالی که گروه دیگری این زمان را به بازه ‌های بزرگ تر یک ساله تغییر می ‌دهند. در نهایت، به نظر می ‌رسد که بهترین زمان برای تعویض روغن موتور، 6 ماه است. به خصوص اگر در نظر بگیرید که با آمدن فصول گرم و سرد (تابستان و زمستان)، بهتر است نوع روغن موتور را تغییر دهید. اگر در مورد راه های افزایش طول عمر خودرو نیس کنجکاو بودید.. با ما همراه باشد.

روغن موتور چه تاثیری در کارکرد خودرو دارد؟

روغن موتور چه تاثیری در کارکرد خودرو دارد؟

روغن موتور در خودرو نقش‌ های متعددی را ایفا می‌ کند که شامل حفاظت، نگهداری از تمیزی، خنک کردن و روان ‌کنندگی موتور است. می خواهید بدانید روغن موتور چه تاثیری در کارکرد خودرو دارد؟ در حقیقت، روغن موتور با کاهش اصطکاک بین قطعات، از پارگی و سایش این قطعات جلوگیری می‌ کند. علاوه بر این، روغن موتور با انتقال حرارت از داخل موتور، به کاهش دمای عملکرد موتور کمک می‌ کند که این موضوع برای عملکرد بهتر موتور بسیار مطلوب است.

روغن موتور چه تاثیری در کارکرد خودرو دارد؟

باید به این نکته توجه کنید که نوع روغن موتور تاثیر زیادی بر عملکرد موتور دارد. نوع روغن می تواند تاثیر مستقیمی بر عمر مفید موتور خودرو داشته باشد. روغن های موتور با ویژگی های متفاوتی تولید می شوند و انواع مختلفی نیز دارند. ویژگی های روغن موتور شامل ویسکوزیته، شاخص گرمایی، نقطه ریزش، نقطع اشتعال، نقطه انجماد و استاندارد است.

وظایف روغن موتور خودرو

وظایف روغن موتور خودرو

  1. کاهش اصطکاک و تماس بین قطعات متحرک موتور خودرو و کاهش سایش و خرابی قطعات.
  2. یاری به عملکرد مؤثر و بهینه موتور خودرو در دما های گوناگون و افزایش بازدهی.
  3. روان‌کنندگی عملکرد قطعات موتور.
  4. محافظت از موتور با ایجاد یک لایه محافظ بر روی قطعات موتور.
  5. حفظ تمیزی موتور از دود حاصل از روغن و رسوبات بین قطعات داخلی موتور.
  6. خنک کردن موتور با انتقال حرارت از قطعات گرم به سرد.

اگر روغن موتور در زمان مناسب تعویض نشود، یک یا تمامی این وظایف روغن موتور به درستی انجام نمی ‌شود و می‌ تواند به خودروی شما آسیب‌ های جدی وارد کند.

بهترین برندهای روغن موتور خودرو خارجی و ایرانی

بهترین برندهای روغن موتور خودرو خارجی و ایرانی

برند های روغن موتور بسیار زیاد است. از بهترین برندهای روغن موتور خودرو ایرانی می توان روغن موتور ایرانول و روغن موتور بهران را نام برد. در ادامه به معروف‌ترین و بهترین برندهای خارجی و داخلی اشاره می‌کنیم:

  • روغن موتور توتال (total motor oil)
  • روغن موتور پنزاویل (Pennzoil motor oil)
  • روغن موتور موبیل  (Mobil motor oil)
  • روغن موتور واولین  (Vavolin motor oil)
  • روغن موتور کاسترول (Castrol motor oil)
  • روغن موتور کوییکر استیت   (Quaker state motor oil)
  • روغن موتور ای ام اس اویل (AMSoil synthetie motor oil)
  • روغن موتور رویال (Royal purple synthe motor oil)
  • روغن موتور الف (Elf motor oil)
  • روغن موتور شل (Shell motor oil)
  • روغن موتور لیکومولی (LIQUI MOLY motor oil)
با کارشناسان ما در ارتباط باشید
Blank Form (#3)
ارتباط با کارشناسان ما