انواع دود خروجی اگزوز

4 مدل دود خروجی اگزوز: دلیل ایجاد و میزان خطرناک بودن

گاهی دود خروجی اگزوز خودروی شما باعث ایجاد استرس و ترس در شما می‌شود. اگر همه چیز سر جای خود باشد، نباید آلاینده های قابل مشاهده ای از لوله اگزوز ماشین شما خارج شود. اگر دود می بینید، احتمالاً نشانه ای است که چیزی در موتور اشتباه کار می‌کند. رنگ دود می تواند به دلیل مشکل اشاره کند؟ در صافکاری تهران، ما می خواهیم به شما کمک کنیم تا در مورد بهترین روش مراقبت از وسیله نقلیه خود بیشتر بدانید. با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا چهار رنگ متداول انتشار گازهای گلخانه ای قابل مشاهده و همچنین رتبه بندی میزان خطرناک بودن آنها برای موتور شما آورده شده است.

علت دود سفید اگزوز

1. علت دود سفید اگزوز

میزان خطر: بالا

وقتی دود خروجی اگزوزدود سفیدی از اگزوز ماشین شما بیرون می‌آید، یعنی مشکلی جدی توی موتور وجود دارد. این دود نشان می‌دهد که آب موتور در حال سوختن است.

علت اصلی مشکل دود سفید خودرو چیست؟

  • واشر سرسیلندر سوخته: این مشکل خیلی رایج هستش و باعث می‌شود موتور خیلی زود داغ کند.
  • ترک خوردگی سیلندر یا بلوک موتور: خطر خیلی جدی و ممکنه باعث بشه کل موتور نابود بشود.

اگه دود سفید دیدید چه کار باید کرد؟

  1. هرچه زودتر موتور را خاموش کنید تا آسیب کمتری ببیند.
  2. با یدک کش هرچی سریع تر، ماشین را به تعمیرگاه ببرید.
علت دود آبی یا خاکستری خودرو در دود خروجی اگزوز

2. علت دود آبی یا خاکستری اگزوز خودرو

میزان خطر دود آبی: نسبتا بالا

اگر دود خروجی اگزوز خاکستری یا مایل به آبی است، به طور کلی به این معنی است که موتور شما در داخل محفظه احتراق، روغن می‌سوزاند. روغن سوزی دلایل مختلفی دارد، از نشتی درزگیر سوپاپ گرفته تا حلقه های بد پیستون.

گرچه علت ممکن است موتور شما را در معرض خطر فوری قرار ندهد، ولی به این معناست که موتور به پایان عمر خود نزدیک می‌شود. جز این، به این معنی است که سطح روغن شما به احتمال زیاد در حال کاهش است. اگر روغن مرتباً پر نشود، ممکن است به موتور آسیب زیادی وارد شود. پس حتما برای تعویض روغن خودرو خود اقدام بفرمایید.

دود سیاه اگزوز و علت بیرون آمدن آن

3. دود سیاه اگزوز و علت بیرون آمدن آن

میزان خطر دود سیاه: متوسط

دود خروجی اگزوز شما دود سیاه است، احتمالاً به این دلیل است که مخلوط سوخت و هوا بسیار غنی است. برای احتراق مناسب، موتور شما به ترکیب دقیقی از سوخت و هوا نیاز دارد. مواردی وجود دارد که می‌تواند باعث نسبت سوخت/هوا زیاد شود، از جمله گرفتگی انژکتورهای سوخت، فیلتر هوای موتور کثیف یا تنظیم کننده فشار سوخت. این مشکلات احتمالاً موتور شما را در معرض خطر فوری قرار نمی‌دهند، اما مطمئناً می‌توانند عوارضی را به همراه داشته باشند.

ابتدا که خودرو روشن می‌شود، اندکی سفید دود می‌کند

4. ابتدا که خودرو روشن می‌شود، اندکی سفید دود می‌کند

میزان خطر: کم

اگر ناگهان متوجه شدید که چیزی شبیه دود سفید از لوله اگزوز ماشین شما خارج می‌شود، نیازی به نگرانی ندارد. تا زمانی که نسبتاً نازک است و در عرض چند دقیقه پس از راه‌اندازی وسیله نقلیه شما از بین می‌رود، به احتمال زیاد اصلاً دود نیست، بلکه بخار آب است. زمانی که ماشین، خاموش شده در خیابان است، مخصوصا در شب، میعان در داخل سیستم اگزوز ایجاد می‌شود. راه اندازی ماشین شما این تراکم را گرم کرده و آن را به بخار تبدیل می‌کند. با گرم شدن سیستم اگزوز، تراکم و بخار سفید نیز به همراه آن ناپدید می‌شود.

پس 4 مورد از دود خروجی اگزوز و میزان خطرناک بودن آن ها را به شما گفتیم. حتما در صورت جدی بودن خطر دود خروجی اگزوز خود به تعمیرگاه مراجعه بفرمایید. اگر در مرود علائم خرابی واتر پمپ هم به مشکلی برخوردید، با ما در ارتباط باشید.

با کارشناسان ما در ارتباط باشید
Blank Form (#3)
ارتباط با کارشناسان ما